FAQ - vi besvarer dine spørgsmål!
Hver dag modtager vi mange spørgsmål fra dig. Du spørger os om de produkter, der er tilgængelige i vores butik, hvordan vores hjemmeside fungerer, hvordan dine konti fungerer, og hvordan dine ordrer behandles. Vi forsøger altid at give dig de bedst mulige svar og hjælpe dig så meget, vi kan. For at gøre det endnu lettere for dig at finde de oplysninger, du er interesseret i, har vi besluttet at samle de hyppigst stillede spørgsmål og deres svar på ét sted.
Kategorier af spørgsmål:
- Produktrelaterede spørgsmål:
- Hvad er målene på produktet (mate-kurve, bombillaer, termokander og andet yerba mate-tilbehør)?
- Hvad er forskellen på en keramisk og en kalabas eller palo santo mate-kurv? Hvordan passer jeg på dem?
- Hvorfor ser alle prøverne i det yerba mate-sæt, jeg har købt, ens ud?
- Jeg vil gerne udskifte produktet i sættet. Er det muligt?
- Kan jeg afgive en engrosordre og hvordan? Hvad er engrospriserne på produkterne?
- Hvad er den bedste yerba mate at starte med?
- Spørgsmål om køb, levering og ordrehåndtering:
- Hvordan betaler jeg for min ordre?
- Hvordan og hvornår ankommer pakken? Hvad er leveringsomkostningerne?
- Er det muligt at sende internationalt? Hvad vil forsendelsesomkostningerne være?
- Er det muligt at afhente min ordre personligt?
- Hvorfor er min ordre ikke ankommet endnu?
- Min ordre er sat på hold. Hvorfor er den det?
- Er det muligt at spore pakken?
- Kan jeg ændre eller annullere min ordre?
- Hvad er forskellen på en returnering og en reklamation?
- De produkter, jeg bestilte, blev beskadiget under leveringen. Hvordan returnerer jeg dem?
- Jeg har modtaget min ordre, men jeg vil ikke have produkterne. Hvordan returnerer jeg dem?
- Hvor meget skal jeg betale for at returnere min ordre?
- Hvor lang tid tager det at behandle min returnering/reklamation/refusion?
- Spørgsmål om butikken og kontoen:
Produktrelaterede spørgsmål:
1. Hvad er målene på produktet (mate-kurve, bombillaer, termokander og andet yerba mate-tilbehør)?
Vi forsøger at beskrive hvert enkelt produkt i vores butik så godt som muligt, så vores kunder ved præcis, hvad de køber. Du kan finde oplysninger om dimensionerne (kapacitet, højde, bredde, diameter osv.) i produktnavnet, beskrivelsen eller i parametrene under beskrivelsen. Hvis der mangler oplysninger, så lad os det vide - vi vil udfylde dem så hurtigt som muligt!
2. Hvad er forskellen på en keramisk og en kalabas eller palo santo mate-kurv? Hvordan passer jeg på dem?
Vores butik tilbyder en række mate-kurve lavet af forskellige materialer - keramik, palo santo-træ eller naturlig kalabas. Keramiske beholdere er mere holdbare og modstandsdygtige over for ydre faktorer og mekaniske skader. De fleste af dem kan komme i opvaskemaskinen og vaskes med rengøringsmidler uden frygt (hvis dette ikke er tilfældet, er denne information inkluderet i produktbeskrivelsen). Mates lavet af organiske materialer er noget mere krævende. De skal forberedes ordentligt før første brug og skal plejes ordentligt under brug for at holde så længe som muligt. Besøg vores blog for at få flere oplysninger om de forskellige typer yerba mate-kurve og råd om, hvordan man plejer dem.
3. Hvorfor ser alle prøverne i det yerba mate-sæt, jeg har købt, ens ud?
Når du køber et yerba mate-sæt med smag sprøver i vores butik, er du garanteret, at hver smagsprøve er forskellig, og at ingen smag gentages. Selvom hver prøve ser ens ud, når du åbner pakken, er der i virkeligheden en anden smag i hver pakke. Navnet på varianten og sammensætningen af det tørrede produkt finder du på bagsiden af etiketten.
4. Jeg vil gerne udskifte produktet i sættet. Er det muligt?
Vi har desværre ikke mulighed for at ombytte et enkelt produkt i et sæt. Udvalget af produkter i vores butik er så bredt, at der er noget for enhver smag. Vi har attraktive sæt - startsæt, sæt til par, gavesæt, sæt med prøver, multipakker, med tilbehør, samt med te og kaffe.
5. Kan jeg afgive en engrosordre og hvordan? Hvad er engrospriserne på produkterne?
På MateMundo.co.uk sælger vi ikke produkter engros. Hvis du er interesseret i at købe yerba mate, te, kaffe, tilbehør og helsekostprodukter engros, kan du besøge engrosplatformen venusti.eu. Produktpriserne er tilgængelige, når du logger ind.
6. Hvad er den bedste yerba mate at starte med?
Alle kan lide noget forskelligt - det afhænger af smag og personlige præferencer. Nogle vil straks smage den argentinske bitre yerba mate, mens andre vil blive afskrækket af intensiteten og den bitre smag, når de prøver yderligere. Hvis du ikke er sikker på, hvad du skal vælge, og er bekymret for den stærke smag af Ilex paraguariensis, anbefaler vi den brasilianske grønne yerba mate fra Verde Mate Green til at starte med - takket være den særlige forarbejdning, der involverer varmlufttørring og spring over krydringstrinnet, er denne yerba mate mild i smagen og god til at starte dit mate-eventyr.
Spørgsmål om køb, levering og ordrehåndtering:
1. Hvordan betaler jeg for min ordre?
I vores butik kan du bruge flere betalingsmetoder: traditionel bankoverførsel, online bankoverførsel, kreditkort, PayPal eller Stripe.
2. Hvordan og hvornår ankommer pakken? Hvad er leveringsomkostningerne?
Du finder alle de leveringsformer, der er tilgængelige i vores butik, sammen med forsendelsesomkostninger og leveringstider på denne side.
3. Er det muligt at sende internationalt? Hvad vil forsendelsesomkostningerne være?
Ja, det er der mulighed for. Vi sender ordrer til udlandet via DPD. Du kan finde en liste over de lande, vi sender til, og forsendelsesomkostningerne på denne side.
4. Er det muligt at afhente min ordre personligt?
Det er desværre ikke muligt. Vores butik fungerer kun online, og din ordre vil blive leveret til dig af fragtmanden.
5. Hvorfor er min ordre ikke ankommet endnu?
Det kan der være mange forskellige årsager til - mere eller mindre afhængigt af os. I henhold til vores vilkår og betingelser har vi mellem 1 og 10 arbejdsdage til at behandle din ordre fra det øjeblik, du foretager dit køb. Vi forsøger selvfølgelig at afsende ordrer så hurtigt som muligt, men i tilfælde af et stort antal ordrer kan denne tid være lidt længere.
Hvis din pakke er blevet forsinket eller er gået tabt hos kurérfirmaet, skal du kontakte os, så kontakter vi leverandøren for at finde din ordre.
Hvis du vil tjekke status for din ordre, skal du bruge det sporingslink, vi har sendt til din e-mail. Du kan også finde linket i din konto, i dine ordreoplysninger: Login -> Ordrer -> Aktuel.
6. Min ordre er sat på hold. Hvorfor er den det?
Det kan ske af mange forskellige årsager, f.eks. manglende eller ufuldstændig betaling, forkerte eller ufuldstændige oplysninger i ordren, midlertidigt udsolgt af produktet osv. Vi vil bekræfte årsagen til, at din ordre er sat på hold, så hurtigt som muligt og informere dig om dette og fortælle dig, hvad du skal gøre for at få ændret din ordrestatus.
7. Er det muligt at spore pakken?
Ja, det er det. Når du har afgivet din ordre, vil du modtage en e-mail fra os med et link til at spore din pakke. Du kan også finde alle oplysninger på din konto: Login -> Ordrer -> Aktuel.
8. Kan jeg ændre eller annullere min ordre?
Så længe du ikke har betalt for en ordre, du har afgivet, har du mulighed for at ændre eller annullere den. Gå til din konto: Login -> Ordrer -> Aktuel, og under ordreoplysningerne skal du klikke på den grønne knap "Ændre ordre" eller den røde knap "Annullere ordre". Du kan også annullere din ordre, efter at den er blevet betalt, hvis den ikke er blevet afsendt endnu. Vi refunderer din betaling inden for 3 arbejdsdage.
9. Hvad er forskellen på en returnering og en reklamation?
En reklamation gælder for produkter, der er blevet beskadiget under bestillingsprocessen og er ubrugelige (f.eks. revet yerba mate-emballage, revnet mate-kurv, bulet yerbera-dåse osv.) Returnering gælder for produkter, der er i uforandret stand og ikke har været brugt.
10. De produkter, jeg bestilte, blev beskadiget under leveringen. Hvordan returnerer jeg dem?
Hvis det produkt, du har modtaget, er beskadiget, kan du reklamere. Gå til din konto: Login -> Reklamationsafdeling (RMA) -> Tilføj en reklamation, vælg den ordre og de produkter, du vil reklamere over, angiv årsagen til reklamationen, vedhæft fotos, der viser skaden på produktet, og vent på, at vi behandler din anmodning (vi har 30 dage til at gøre det). Når vi har accepteret din klage, sender vi oplysninger til din e-mail. Derefter kan du returnere ordren til os. Vi sender dig pengene for de returnerede produkter inden for 14 dage.
11. Jeg har modtaget min ordre, men jeg vil ikke have produkterne. Hvordan returnerer jeg dem?
Har du lagt en ordre i vores butik, men efter at have modtaget pakken har du fundet ud af, at du ikke har brug for produkterne, eller at de ikke er, som du forventede? Det er ikke noget problem! Du kan returnere hele ordren eller udvalgte produkter til os uden at angive en grund inden for 14 dage efter købet. Gå til din konto: Login -> Retur -> Tilføj en produktreturnering, vælg ordren og de produkter, du ønsker at returnere, og gå gennem trinene for at generere en returkode. Vi sender dig pengene for de returnerede varer inden for 14 dage. Du kan læse mere om din ret til at annullere kontrakten på denne side.
Husk, at du kun kan returnere produkter, som du ikke har brugt, og i tilfælde af fødevarer, kun dem, der ikke har været åbnet!
12. Hvor meget skal jeg betale for at returnere min ordre?
Du returnerer ordren på egen hånd. Leveringsomkostningerne afhænger af den valgte forsendelsesmetode.
13. Hvor lang tid tager det at behandle min returnering/reklamation/refusion?
Vi har 30 dage til at behandle din klage og 14 dage til at refundere dig for de returnerede produkter fra det øjeblik, vi bliver informeret om, at du ønsker at returnere dit køb til os. Vi forbeholder os ret til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen, eller indtil vi har modtaget bevis for returneringen.
Spørgsmål om butikken og kontoen
1. Jeg har en rabatkode, men den virker ikke. Hvorfor virker den ikke?
Vi har mange rabatter til vores butikskunder, f.eks. ved første køb efter tilmelding til vores nyhedsbrev eller for at fejre forskellige sæsonbestemte kampagner. Rabatterne dækker enkeltprodukter, hele produktkategorier eller er afhængige af kurvens værdi - hver kampagne har lidt forskellige regler, og du vil normalt finde detaljerne i en e-mail fra os eller på bloggen.
Du kan bruge rabatkoden to steder: på denne side eller i indkøbslisten, når du afgiver din ordre - hvis koden er korrekt, aktiveres den og reducerer prisen på produkterne. På siden ovenfor (eller ved at gå direkte til den fra indkøbslisten) kan du tjekke alle oplysninger om koden - hvilke betingelser du skal opfylde for at få rabatten, kodens gyldighedsperiode, hvilke produkter den dækker, og om den er kombineret med andre kampagner. Vigtigt: Du kan kun aktivere én kode ad gangen!
Det kan ske, at din indkøbsliste indeholder vareprøver, varer, der er på tilbud, eller sæt, som vi sælger næsten til kostpris, og så vil rabatkoden reducere prisen lidt eller slet ikke. Vi beklager, hvis det sker, men vi har desværre ikke altid mulighed for at reducere prisen yderligere.
Har du flere spørgsmål om, hvordan rabatkoder fungerer i vores shop? Så skriv til os! Vi vil forsøge at finde svar på alle dine bekymringer.
2. Hvad er et loyalitetsprogram, og hvordan bruger jeg det?
Når du handler på MateMundo.dk, optjener du point for hver ordre, som du kan ombytte til produkter fra den særlige fane "Loyalitetsprogram". Du kan læse mere om programmet her, og de detaljerede vilkår og betingelser er tilgængelige på denne side.
3. Jeg vil gerne rapportere ideer/observationer/bugs på hjemmesiden. Hvordan kan jeg gøre det?
Hvis du har ideer eller kommentarer, du gerne vil dele med os, eller hvis du har fundet fejl på vores hjemmeside, som du gerne vil rapportere, er der flere måder at kontakte os på:
Har du spørgsmål, som ikke er besvaret her? Skriv eller ring til os - vi vil med glæde hjælpe med at afklare enhver tvivl! Vi vil løbende opdatere listen over spørgsmål og svar ovenfor.